Velkommen til Kundestøtte
Søk etter et emne
Eller bla etter emne
For å hjelpe deg med å planlegge og få mest mulig ut av din neste reise, vil vi gjerne gi deg noen generelle destinasjonstips og anbefalinger som:
- must
- topp ting å gjøre
- hvor mange dager du trenger
- beste tiden å besøke
For utvalgte byer kan du også finne en kuratert 48-timers reiserute med de mest ikoniske opplevelsene. Vær oppmerksom på at tilgjengeligheten til disse reiserutene kan avhenge av språket du har valgt på nettstedet vårt. Du får tilgang til denne informasjonen ved å søke etter en by i søkefeltet på nettsiden vår.
Du kan bokmerke aktiviteter av spesiell interesse og lagre dem i en ønskeliste. Bare klikk på hjerteikonet på en aktivitetsside eller et kort. Du kan hente ønskelistene dine ved å klikke på hjerteikonet øverst på nettsiden vår.
Når du taster inn destinasjonen eller attraksjonen i søkefeltet på nettstedet vårt, ser du en liste over aktiviteter. Du kan sortere søkeresultatene for å se våre beste anbefalinger eller aktivitetene som er rangert høyest av andre GetYourGuide-kunder.
På en aktivitetsside klikker du posisjonsoversikten over aktivitetsnavnet for ytterligere informasjon om planlegging av besøket, toppattraksjoner og andre ting å gjøre på denne destinasjonen.
Når du skriver inn destinasjonen din i søkefeltet i appen vår, vil du se anbefalte aktiviteter og attraksjoner på denne destinasjonen. Hvis du taster inn en attraksjon, ser du våre toppvalg for denne attraksjonen, så vel som andre forslag i nærheten.
For å hjelpe deg med å finne den mest passende aktiviteten, foreslår vi at du bruker filtre for å begrense søkeresultatene. Du kan filtrere etter kategori (f.eks. adgangsbilletter, dagstur), pris, språk, varighet og tjenester (f.eks. rullestoltilgang, privat omvisning, hotellhenting). Slik gjør du det:
• Tast inn destinasjonen eller attraksjonen i søkefeltet
• Trykk på «Søk»
• Rull til filtrene på venstre side
• Åpne den seksjonen du er interessert i
• Merk av for å bruke filteret
Du kan bestille aktiviteten din online og motta bestillingsbekreftelsen på e-post, sammen med en lenke for å laste ned GetYourGuide-appen. Slik gjør du det:
• Finn en aktivitet, velg antall og type deltakere, en dato og et språk (hvis aktuelt)
• Velg et alternativ og starttid (hvis aktuelt)
• Skriv inn detaljene dine
• Hvis bestillingen din er kvalifisert for en avbestillingsoppgradering, kan du legge dette til kjøpet. Se mer informasjon i artikkelen 'Avbestillingsoppgradering'
• Velg en betalingsmetode og fullfør kjøpet
Både nettstedet vårt og appen viser gjeldende tilgjengelighet for alle våre aktiviteter. På nettstedet velger du bare antall deltakere og dato, og trykker deretter på «Sjekk tilgjengelighet». I appen trykker du på «Bestill nå» for å velge deltakere og en dato.
Fargene gjør det enkelt å se hvilke datoer som er tilgjengelige. Alle datoer merket med grønt er tilgjengelige, så du kan bestille aktiviteten på hvilke som helst av disse datoene. Hvis en dato er merket med grå, betyr dette at aktiviteten er oppbestilt, ikke finner sted, eller at den ikke er åpen for bestilling på denne datoen.
Merk at for å motta nøyaktig tilgjengelighetsinformasjon, er det viktig å angi det eksakte antallet personer du ønsker å bestille for. Tilgjengeligheten kan endres avhengig av antall deltakere du velger.
Hvis det tilbys forskjellige tidsluker, ser du hvilke som er tilgjengelige etter at du har valgt en grønn dato. Aktiviteter som har åpnings-/driftstider i stedet for bestemte tidsluker, kan deltas på når som helst i løpet av disse timene.
Tilgjengelighetsinformasjonen oppdateres kontinuerlig av aktivitetsleverandørene. Hvis en dato ennå ikke er åpen for bestilling (f.eks fordi du ønsker å bestille i veldig god tid), vil vi råde deg til å sjekke igjen litt nærmere den aktuelle datoen.
Merk at vi ikke har ventelister for aktivitetene våre, men tilgjengeligheten kan også endres i siste liten. Så igjen, det er alltid verdt å komme tilbake til nettstedet eller appen vår for å sjekke den siste tilgjengelighetsinformasjonen.
Avhengig av aktivitet tilbyr vi forskjellige priser basert på aldersgrupper (f.eks. barn, student, voksen, eldre). Du kan se de tilgjengelige prisalternativene når du velger antall deltakere på en aktivitetsside. Du må kanskje trykke på «Vis mer» for å se hele listen. Vi kan ikke tilby forskjellige priser basert på andre kriterier (f.eks. rabatter for funksjonshemmede eller militære).
For noen av aktivitetene våre kan spesifikke aldersgrupper være gratis uten at du trenger en billett, eller du må kanskje bestille en billett andre steder (på attraksjonens nettside eller personlig). Hvis dette er tilfelle for aktiviteten du er interessert i, vil du se mer informasjon når du velger antall deltakere og/eller i «Godt å vite»-delen på aktivitetssiden.
«Fra»-prisen informerer deg om den beste prisen tilgjengelig for en aktivitet. Den forteller deg også om prisen er per person eller for en gruppe. Merk at «Fra»-prisen kan avhenge av forskjellige faktorer, for eksempel aktivitetsdatoen eller det valgte alternativet. I sjeldne tilfeller kan prisen skaleres etter antall deltakere i gruppen din. Dette betyr at «Fra»-prisen gjelder bare hvis du bestiller aktiviteten for et bestemt antall personer.
Dessverre er det ikke mulig å tilpasse en aktivitet. Vi kan bare tilby en aktivitet slik den er beskrevet på nettstedet vårt eller i appen.
Hvis du har en bestemt forespørsel, sjekk artikkelen «Egnede aktiviteter» for mer informasjon om hvordan du søker etter aktiviteter som oppfyller bestemte behov.
For å se hva som er inkludert i en aktivitet, gå til delen "Inkluderer" på aktivitetssiden. Det som er inkludert starter med en grønn hake, ekskludert (det som ikke er inkludert) starter med et rødt kryss. Vanligvis inkludert/ekskludert er: mat og drikke, inngangsbilletter, guide, transport osv. Vær oppmerksom på at enkelte ting som er inkludert kan avhenge av alternativet som er bestilt.
For å finne ut mer om aktivitetens reiserute (f.eks. hvilke stopp som er inkludert), vennligst sjekk "Full beskrivelse" av aktiviteten.
Hvis du ikke finner informasjonen du trenger og allerede har bestilt aktiviteten, kan du kontakte aktivitetsleverandøren. Du finner kontaktinformasjonen deres i bestillingsbekreftelsen.
Du kan se en aktivitets varighet i "Om denne aktiviteten"-delen på aktivitetssiden. Den angir hvor lenge en aktivitet varer (inkludert reisetid, hvis aktuelt).
Varigheten er gitt for aktiviteter som har faste start- og sluttider (f.eks. guidede turer og dagsturer). Aktiviteter uten faste start- og sluttider (f.eks. bykort, hopp-på-hopp-av-turer eller tidsbestemte inngangsbilletter) viser i stedet en gyldighetsperiode. For tidsbestemte inngangsbilletter, sjekk "Godt å vite"-delen eller din billett/kupong for detaljer om eventuell fleksibilitet med hensyn til inngangstid.
For å se starttidspunkt(er) eller åpningstider, velg en dato og klikk "Sjekk tilgjengelighet." Hvis du allerede har bestilt aktiviteten din, kan du også finne denne informasjonen på kupongen din.
Du finner beskrivelsen av reiseruten og stoppene underveis i «Full beskrivelse»-seksjonen på aktivitetssiden. Hvis du er på nettstedet vårt, trykker du på «Se mer» for å se hele teksten. Hvis du er i appen vår, trykker du på «Full beskrivelse» (iOS) eller «Les hele beskrivelsen» (Android) for å se denne informasjonen.
Merk at det ikke er mulig å tilpasse en reiserute.
For å se aktivitetens krav og restriksjoner, sjekk følgende seksjoner på aktivitetssiden:
- Hva du bør ta med: Tng som er nødvendige eller anbefalte for aktiviteten.
- Ikke tillatt: Ting du ikke har lov til å ha med deg under aktiviteten og/eller klær eller atferd som ikke er tillatt.
- Ikke egnet for: Personer som kanskje ikke bør delta i denne aktiviteten (f.eks. de over eller under en viss alder, gravide kvinner, personer med nedsatt helse). Av tilgjengelighets- eller sikkerhetsgrunner eller på grunn av innholdet er det kanskje ikke en aktivitet som passer for alle.
- Om denne aktiviteten: er aktiviteten tilgjengelig for rullestolbrukere? Hvis den er det, vil du se et "tilgjengelig for rullestolbrukere"-ikon.Hvis dette ikonet mangler, er ikke aktiviteten tilgjengelig for rullestolbrukere.
Merk at tilleggsinformasjon også kan finnes i "Godt å vite"-seksjonen.
Hvis du ikke finner informasjonen du trenger og allerede har bestilt aktiviteten, kan du kontakte aktivitetsleverandøren. Du finner kontaktinformasjonen deres i bestillingsbekreftelsen.
Generelle Covid-19 reiserestriksjoner:
Siden lokale helse- og adgangskrav ofte justeres, anbefaler vi at du sjekker offisielle forskrifter på myndighetenes nettsted(er) for reisemålet ditt for å få den nyeste informasjonen om: nedstengninger, vaksiner, karanteneforskrifter, PCR-tester, etc.
Spesifikke COVID-19-forholdsregler for aktiviteten:
Hvis du allerede har bestilt aktiviteten, kan du se spesifikk Covid-19-informasjon på din kupong.
Hvis du ikke finner informasjonen du trenger, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren for lokal informasjon om begrensninger. Du kan også finne kontaktinformasjonen deres på kupongen din.
For å vite om det vil være andre personer i aktivitetsgruppen din, sjekk om den er privat eller felles.
Etter du har tastet inn destinasjonen eller attraksjonen i søkefeltet, ser du en liste over aktiviteter. Hvis en aktivitet er merket som «Privat omvisning» eller nevner «Privat gruppe», blir ingen andre mennesker med. På nettstedet vårt vil også «Om denne aktiviteten»-seksjonen på en aktivitetsside nevne «Privat gruppe».
Aktiviteter kan også tilbys som både private og offentlige turer, avhengig av hvilket alternativ som er bestilt. I dette tilfellet, vil «Om denne aktiviteten»-seksjonen på nettstedet vise «Privat gruppe tilgjengelig». Enten du bestiller på vårt nettsted eller app, vil du se hvilke alternativ som tilbys som en privat tur i begynnelsen av bestillingsprosessen.
Noen av aktivitetsleverandørene angir mulig gruppestørrelse for offentlige turer. Hvis tilgjengelig, kan du finne denne informasjonen i "Om denne aktiviteten"-seksjonen på aktivitetssiden, eller når du velger et turalternativ.
Hvis du ikke finner informasjonen du trenger og allerede har bestilt aktiviteten, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren. Du finner kontaktinformasjonen deres på kupongen din.
For å se om du kan ta med kjæledyret ditt (f.eks. hund) på aktiviteten, vennligst sjekk "Ikke tillatt" og/eller "Godt å vite"-seksjoner på aktivitetssiden.
Hvis ingen retningslinjer for kjæledyr er angitt på vår nettside/app og du allerede har bestilt aktiviteten, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren. Du finner kontaktinformasjonen deres i bestillingsbekreftelsen.
For å se om mat og/eller drikke er inkludert i aktiviteten din, vennligst sjekk "Inkluderer"-delen på aktivitetssiden. Merk at tilleggsinformasjon også kan finnes i "Godt å vite"-seksjonen. For noen aktiviteter er lunsj eller middag valgfritt og kan velges enten som et alternativ før du legger aktiviteten i handlekurven eller som et tillegg i kassen.
Hvis du ønsker å spesifisere kostholdskrav (som vegetarisk, vegansk, glutenfri, etc.) og ikke ble bedt om å gjøre det under bestillingsprosessen eller trenger ytterligere informasjon, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren. Du finner kontaktinformasjonen deres i bestillingsbekreftelsen.
Du vil motta en GetYourGuide-merket PDF-kupong når bestillingen din er bekreftet. For enkelte attraksjoner sender vi billetten til aktivitetsleverandøren i stedet (du finner mer informasjon om billetter i artikkelen 'Billettaktivering og gyldighet').
Kupongen inkluderer bestillingsdetaljene dine, hovedreisendes navn og annen viktig informasjon som for eksempel: henting eller møtested, gyldighetsperiode, hva du skal ta med til aktiviteten din og aktivitetens avbestillingsregler. I tillegg finner du PIN-koden du trenger for å kansellere eller ombestille bestillingen. Både aktivitetsleverandørens og GetYourGuides kontaktinformasjon står også oppført på kupongen i tilfelle du trenger hjelp med din bestilling.
De fleste av aktivitetsleverandørene godtar kuponger både på mobil og skrevet ut.
Hvis en aktivitetsleverandør kun godtar utskrevne kuponger, vil du se en "Utskrevet kupong kreves"-ikonet i "Om denne aktiviteten"-delen på aktivitetssiden.
Hvis du allerede har bestilt aktiviteten og det kreves en utskreven kupong, finner du denne informasjonen på kupongen din.
De fleste aktivitetene gir umiddelbar bekreftelse. Da sender vi deg kupongen automatisk fra do-not-reply@getyourguide.com rett etter kjøpet. Sørg for å sjekke søppelposten din. Noen ganger kan bekreftelsen nemlig ende opp der. Hvis du har opprettet en GetYourGuide-konto, kan du også få tilgang til kupongen din via bestillingssiden.
Noen bestillinger må bekreftes av aktivitetsleverandøren. I slike tilfeller vil du motta kupongen innen 48 timer etter kjøpet. Du kan se om aktiviteten du har valgt ikke gir umiddelbar bekreftelse i avsnittet "Om denne aktiviteten" på aktivitetssiden.
For å hente mobilkupongen din, trykk på fanen "Bestillinger" nederst på appen. Trykk på "Finner du ikke bestillingen din?", skriv inn e-postadressen din og trykk "Send kode". Vi sender deg en bekreftelseskode på e-post som du kan bruke til å se din bestilling og mobilkupong i appen.
Hvis bestillingen ble gjort med en feil e-postadresse eller du på en annen måte fortsatt ikke har tilgang til kupongen din, vennligst gi oss beskjed via kontaktskjemaet nedenfor. For forespørsler som haster, ikke nøl med å ringe oss eller chatte med oss. Kontaktinformasjonen vår finner du nederst på denne siden.
For noen aktiviteter må GetYourGuide-kupongen byttes inn mot en billett før du starter aktiviteten.
Hvis aktiviteten din krever at du løser inn kuponger, kan du finne mer informasjon på selve kupongen. Øverst på kupongen vil du se "Dette er ikke en billett. Denne kupongen må løses inn før du starter aktiviteten din." Ytterligere detaljer er inkludert under seksjonene "Møtepunkt" og "Viktig" på kupongen din.
Hvis du ikke har bestilt ennå, gå til "Om denne aktiviteten"-delen på aktivitetssiden. Hvis det er nødvendig å løse inn kupongen, vil "Mobilbilletter" varsle deg om det "kuponger må løses inn mot billetter." Ytterligere detaljer om hvordan dette fungerer finner du under seksjonen "Møtepunkt" som du finner ved å bla nedover siden.
Når bestillingen din er bekreftet, sender vi deg vanligvis en GetYourGuide-kupong på e -post (for mer informasjon om kupongen, se artikkelen 'Bestillingsbekreftelse og kupong'). For noen aktiviteter, sender vi deg imidlertid den faktiske billetten fra aktivitetsleverandøren.
For å sjekke billettens gyldighetsdetaljer før du bestiller, gå til "Om denne billetten" på aktivitetssiden. Hvis du vil vite mer om hvor du skal aktivere billetten, kan du sjekke beskrivelsen av møtestedet. Du kan også finne tilleggsinformasjon i avsnittet "Viktig informasjon".
Etter at du har bestilt en aktivitet, kan du også finne denne informasjonen i bestillingsbekreftelsen vi har sendt deg på e -post.
Før du kjøper
Se detaljene for møtestedet på opplevelsessiden i avsnittet 'Møtested'.
Når du har kjøpt
Se detaljene for møtestedet på din kupong. Hvis noe er uklart, er det den raskeste måten å få svar på å kontakte aktivitetsleverandøren. Du finner deres kontaktopplysninger på kupongen. Vi kan også kontakte aktivitetsleverandøren for deg, men husk at dette vil ta lengre tid.
Du kan oppgi henteadressen din når du bestiller en aktivitet. Ved kassen ber vi deg velge et hentested. Hvis henting ikke tilbys fra det stedet, vil du se en liste over alternativer i nærheten du kan velge mellom.
Du kan også oppgi denne informasjonen etter at du har fullført bestillingsprosessen. Hvis du velger å oppgi hentestedet ditt på et senere tidspunkt, vil vi sende deg en e-postpåminnelse med en inkludert lenke til bestillingssiden din. Her kan du oppdatere henteadressen din.
Hvis du har spørsmål angående hentingen din, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren direkte. Du finner kontaktinformasjonen deres på kupongen din.
For å se en aktivitets henteinformasjon før bestilling, gå til delen "Om denne aktiviteten" på aktivitetssiden. Hvis aktivitetsleverandøren tilbyr en hentetjeneste, vil du se "Henting inkludert"-ikonet og henteområdet. Hvis dette ikonet mangler, har aktiviteten et møtepunkt (detaljer om dette finnes nederst på aktivitetssiden) og henting fra overnattingssteder tilbys ikke.
Hvis du allerede har bestilt aktiviteten, kan du finne henteinformasjonen din på kupongen. Denne informasjonen inkluderer om aktivitetsleverandøren vil hente deg ved aktivitetens starttidspunkt eller om de vil kontakte deg for å angi hentetiden.
Du kan se en aktivitets møtested, hentested eller avleveringsadresse på aktivitetssiden. Vær oppmerksom på at ingen av disse kan endres før du bestiller.
Hvis du allerede har bestilt aktiviteten, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren direkte. Kontaktinformasjonen deres står på kupongen din.
Det er opp til aktivitetsleverandøren å endre et møtested, hentested eller avleveringsadresse. Vi kan derfor ikke garantere at dette er mulig. Vær oppmerksom på at hvis de godtar forespørselen din, vil denne endringen ikke stå på kupongen eller i sammendraget av bestillingen din.
Hvis du kommer for sent til møtestedet eller hentestedet, vennligst ring aktivitetsleverandøren. Du finner telefonnummeret deres på kupongen din.
Hvis aktivitetsleverandøren ikke svarer, kan du kontakte oss via telefon eller chat. Kontaktinformasjonen vår finner du nederst på denne siden.
Sjekk først informasjonen om møtestedet på kupongen din. Hvis du bruker appen vår, trykker du på "Finn møtestedet". Ved å trykke på "Få veibeskrivelse", åpnes Google Maps med rutebeskrivelse til møtestedet.
Hvis du fortsatt ikke finner møtestedet, vennligst ring aktivitetsleverandøren. Du finner telefonnummeret deres på kupongen din.
Hvis aktivitetsleverandøren ikke svarer, kan du kontakte oss via telefon eller chat.
Dobbeltsjekk at du er på riktig møtested eller hentested til rett tid. Du bør også sjekke telefonnummeret og e -postadressen du oppga da du bestilte for å se om aktivitetsleverandøren har prøvd å kontakte deg.
Siden din sjåfør eller guide kanskje ikke er merket med GetYourGuide-logoen, vennligst se etter navnet til aktivitetsleverandøren. Navnet står på kupongen din. Hvis du bruker appen vår, trykker du på "Se bestillingsdetaljer" og blar ned til "Informasjon om aktivitetsleverandøren".
Hvis du fortsatt er usikker, kan du ringe aktivitetsleverandøren. Telefonnummeret står under deres navn på kupongen eller under "Informasjon om aktivitetsleverandøren" på appen vår.
Hvis aktivitetsleverandøren ikke svarer, kan du kontakte oss via telefon eller chat. Kontaktinformasjonen vår finner du nederst på denne siden.
Hvis aktiviteten din inkluderer tursuvenirer (f.eks. bilder eller videoer) som du har kjøpt på stedet, men ikke har mottatt ennå, eller du mistet en personlig gjenstand under aktiviteten, vennligst kontakt aktivitetsleverandøren. Du finner kontaktinformasjonen deres på kupongen din.
Du kan endre dato eller tidspunkt for en bestilling ved å legge til ditt bookingnummer og din PIN under. Du finner begge deler på din kupong.
Ikke alle bestillinger kan endres. Se mer informasjon på din kupong.
For å legge til deltakere må du foreta en ny bestilling for de ekstra deltakerne. Vi kan ikke legge til deltakere i en eksisterende bestilling for deg, ettersom betalingsinformasjonen din er fullstendig kryptert under bestillingsprosessen av sikkerhetsmessige årsaker.
Alternativt kan du kansellere bestillingen din og gjøre en ny bestilling med riktig antall deltakere. Før du kansellerer, sjekk kanselleringsvilkårene for bestillingen din og at aktiviteten du har valgt er tilgjengelig for det nye antallet med deltakere.
Hvis du ønsker å fjerne deltakere fra bestillingen din, vennligst bruk verktøyet nedenfor ved å legge til bestillingsreferansen og PIN-koden. Du finner dette i e-posten med bestillingsbekreftelsen din.
Vennligst husk aktivitetens kanselleringsvilkår. Noen bestillinger krever også et minimum antall deltakere, og aktiviteten vil kanskje ikke kunne finne sted med et redusert antall.
For enkelte bestillinger krever aktivitetsleverandøren informasjon fra deg før ankomst. Dette kan være informasjon som f.eks. kostbehov, alder eller adressen til ditt hotell.
Ta kontakt med aktivitetsleverandøren direkte hvis du trenger å oppdatere deltakerinformasjon. Du finner deres kontaktopplysninger på din kupong.
Å bytte bestilling eller legge til alternativer i en bestilling (for eksempel legge til en audioguide eller Forbi-køen-adgang) er kun mulig ved å kansellere din nåværende bestilling og bestille på nytt.
Før du gjør dette, sjekk om du kan kansellere din nåværende bestilling. Du finner informasjon om dette i bestillingsbekreftelsen din.
Når bestillingen din er bekreftet, kan du kontakte aktivitetsleverandøren direkte via telefon eller e-post. Kontaktinformasjonen deres står på kupongen din.
Både din og aktivitetsleverandørens e-postadresse holdes anonyme, ettersom e-postene blir levert via midlertidige e-postadresser. Dette betyr at du kan bruke din vanlige e-postleverandør til å sende og motta meldinger fra aktivitetsleverandøren uten at aktivitetsleverandøren ser din personlige e-postadresse. All kommunikasjon til og fra de midlertidige e-postadressene blir lagret, slik at vi kan hjelpe deg hvis det oppstår en misforståelse eller uenighet.
Vær oppmerksom på at aktivitetsleverandørens midlertidige e-postadresse utløper 7 dager etter aktiviteten din. Hvis du fortsatt trenger hjelp etter dette, kan du kontakte oss. Kontaktinformasjonen vår finner du nederst på denne siden.
Anmeldelser er en fin måte å gi tilbakemelding til våre aktivitetsleverandører og hjelpe andre reisende med å velge uforglemmelige opplevelser.
Vær oppmerksom på at anmeldelser bør gjenspeile opplevelsen din under en aktivitet. De bør ikke evaluere GetYourGuide-bestillingsprosessen eller tjenesten.
Vi sender deg en e-post med en lenke for å sende inn en anmeldelse dagen etter aktiviteten din.
For å kansellere bestillingen din innenfor avbestillingsreglene, vennligst bruk verktøyet nedenfor ved å legge til bestillingsreferansen og PIN-koden. Du finner dem på kupongen din.
Du vil motta refusjonen direkte via samme betalingsmåte som du brukte på bestillingen. Vær oppmerksom på at det vil ta minst 3-5 virkedager før det vises på ditt kort/konto.
Du finner information om kanselleringsregler for bestillingen i kupongen din. Bestillingen din vil enten være fullt refunderbar, delvis refunderbar eller ikke-refunderbar avhengig av aktivitetsleverandørens retningslinjer. For alle bestillinger det er mulig å kansellere, finner du en frist for kansellering i kupongen.
Hvis du kansellerer en bestilling, bekrefter vi kanselleringen via e-post. Sjekk søppelpostmappen din hvis du ikke mottar bekreftelse umiddelbart. Du kan også sjekke bestillingsstatusen i bestillingssammendraget eller under «Bestillinger» på GetYourGuide-kontoen din (hvis den er satt opp). I appen vår, trykk på «Historikk» i øverste høyre hjørnet på «Bestillinger»-siden.
Hvis du kansellerte bestillingen din i samsvar med kanselleringsvilkårene, vil refusjonen din bli automatisk behandlet via den samme betalingsmåten du brukte til å bestille aktiviteten. Du bør se det på kontoen din innen 3–5 virkedager.
I samarbeid med Companjon, vår forsikringsleverandør, tilbyr vi to forskjellige avbestillingsoppgraderinger som gir deg større fleksibilitet når du avbestiller bestillingen din: Avbestillingsoppgraderinger gir deg muligheten til å avbestille en bestilling uansett årsak i løpet av dekningsperioden for den bestilte aktiviteten mot et utbetalingsbeløp.
Når du bestiller en aktivitet, bestemmes den tilgjengelige avbestillingsoppgraderingen av aktivitetens avbestillingsregler. Dette oppgraderingsalternativet og dekningsperioden får du se i kassen før kjøpet går igjennom, og vil bli oppgitt under «Membership Details» i ditt «Membership certificate» etter at du har foretatt et kjøp. Hvis aktiviteten ikke kan refunderes, kan du for eksempel velge å inkludere avbestillingsoppgraderingen, som gjør at du kan avbestille inntil 24 timer før aktiviteten begynner, slik at du får utbetalt hele beløpet, inkludert både verdien av bestillingen og oppgraderingskostnaden.
Vær oppmerksom på at muligheten til å legge til en avbestillingsoppgradering kun gjelder for personer som befinner seg innenfor EØS-området på bestillingstidspunktet. Du vil se denne oppgraderingen hvis bestillingen din oppfyller kriteriene som er beskrevet i vilkårene og betingelsene. Husk at du kun kan kjøpe oppgraderingen i kassen når du foretar bestillingen.
Du kan se vilkårene her:
Hvis du har kjøpt en avbestillingsoppgradering før 18. september 2023, se dokumentene som er vedlagt e-posten med bestillingsbekreftelsen.
Hvis du trenger å avbestille bestillingen din, se mer informasjon i artikkelen «Avbestill bestillingen».
Hvis du ønsker å beholde bestillingen din, men avbestille avbestillingsoppgraderingen, må du avbestille bestillingen og bestille aktiviteten på nytt uten å legge til oppgraderingen.
Hvis du trenger å fjerne en eller flere deltakere, vennligst kontakt oss. Kontaktinformasjonen vår finner du nederst på denne siden.
I det usannsynlige tilfellet at aktivitetsleverandøren må kansellere bestillingen din, vil de gjøre sitt beste for å tilby deg en alternativ dato eller tidsluke. Hvis ingen alternativer er tilgjengelige eller akseptable for deg, vil vi kansellere og refundere bestillingen din i sin helhet.
Hvis du har fått en e-post med refusjonsbekreftelse fra oss, vil refusjonen din bli automatisk behandlet via den samme betalingsmåten du brukte til å bestille aktiviteten. Du bør se det på kontoen din innen 3–5 virkedager.
Hvis aktivitetsleverandøren informerte deg direkte om kanselleringen og du ikke har mottatt en kanselleringsbekreftelse via e-post fra oss, bruker du skjemaet nedenfor til å kontakte oss.
Siden vi er en online bestillingsplattform, må hele bestillings- og betalingsprosessen gjennomføres enten på vår nettside eller app. Du kan velge mellom flere ulike betalingsmetoder:
- Kreditt- eller debetkort (VISA, mastercard, maestro, American Express, JCB, Discover og Bancontact)
- PayPal
- Google Pay
- Apple Pay
- Klarna
- Sofort
- iDEAL
- Bestill nå og betal senere
Vær oppmerksom på at betalingsalternativene som er tilgjengelige kan avhenge av den valgte valutaen eller landet. Du kan se alle betalingsmetodene du har til rådighet under bestillingsprosessen.
"Bestill nå og betal senere" lar deg bestille aktiviteten din i dag med fleksibiliteten til å betale på et tidspunkt som passer deg bedre.
Så snart du foretar en bestilling, sender vi deg en reservasjonsbekreftelse på e-post. Du kan deretter betale når som helst inntil 72 timer før aktiviteten starter, da vil kredittkortet ditt belastes automatisk. Hvis du bestiller flere aktiviteter samtidig, vil du bli belastet én gang for alle 72 timer før den første aktiviteten starter. Når betalingen er utført, vil du motta en ny e-post med kupongen(e).
Vær oppmerksom på at aktiviteter må bestilles minst 72 timer i forveien, og gavekoder kan ikke løses inn når du velger denne betalingsmåten. I tillegg til dette må aktivitetene tilby gratis avbestilling og gi umiddelbar bekreftelse. Du kan se om en aktivitet er kvalifisert for "Bestill nå og betale senere" i "Om denne aktiviteten"-delen på aktivitetssiden.
Du kan taste inn gave- og kampanjekoder i kassen. Når du legger til dine personlige opplysninger, vil du se «Bestillingsoversikt» på høyre side. Nederst, rett over «Delsum», finner du en lenke som sier: «Tast inn gave- eller kampanjekode». Klikk på den og legg til den 12-sifrede koden. Klikk deretter på «Bruk».
Hvis du opplever problemer når du fyller inn dine personlige opplysninger (navn, e-post, telefon), vennligst prøv følgende:
- Dobbeltsjekk at du har skrevet inn alle dine personlige opplysninger riktig, og prøv å gå videre til neste steg igjen
- Prøv å bruke en annen nettleser og/eller bytt til GetYourGuide-mobilappen
- Legg aktiviteten du ønsker å bestille på ønskelisten din, og prøv igjen senere
Hvis du opplever problemer etter å ha oppgitt betalingsopplysningene dine, kan du se mer informasjon i artikkelen Jeg klarer ikke å sende inn betalingsopplysningene mine. Hva gjør jeg?*'
Hvis du opplever problemer når du oppgir **betalingsopplysningene **dine (navn på kort, kortnummer osv.), prøv følgende:
- Dobbeltsjekk at du har angitt alle betalingsopplysningene dine riktig, og prøv å betale på nytt
- Prøv å bruke en annen nettleser og/eller bytt til GetYourGuide-mobilappen
- Velg en annen betalingsmåte
- Legg aktiviteten på ønskelisten din og prøv igjen senere
Hvis du prøver å betale med kort, må du sørge for at kortet ditt er autorisert for både internasjonale og nettbaserte kjøp. Du kan sjekke dette i nettbankinnstillingene eller ved å ta direkte kontakt med banken din. Kontroller også at banken din ikke blokkerer betalingen på grunn av andre betalingssikkerhetsregler.
Hvis du opplever problemer etter å ha oppgitt de personlige opplysningene dine, kan du se mer informasjon i artikkelen Jeg klarer ikke å sende inn mine personlige opplysninger. Hva gjør jeg?*'
Hvis du kansellerer bestillingen din i samsvar med kanselleringsvilkårene, vil refusjonen din bli automatisk behandlet via den samme betalingsmåten du brukte til å bestille aktiviteten. Du bør se det på kontoen din innen 3–5 virkedager.
Hvis bestillingen din ikke går som planlagt, eller du er misfornøyd med opplevelsen din og ønsker å be om refusjon, bruker du skjemaet nedenfor til å fortelle oss om grunnen(e) til dette. Disse refusjonsforespørslene vurderes fra sak til sak.
I det usannsynlige tilfellet at aktivitetsleverandøren trenger å kansellere bestillingen din, har du alltid rett til full refusjon. Hvis du har fått en e-post med kanselleringsbekreftelse fra oss, vil refusjonen din bli automatisk behandlet via den samme betalingsmåten du brukte til å bestille aktiviteten. Du bør se det på kontoen din innen 3–5 virkedager.
Hvis aktivitetsleverandøren informerte deg direkte om kanselleringen og du ikke har mottatt en kanselleringsbekreftelse via e-post fra oss, bruker du skjemaet nedenfor til å kontakte oss.
Tiden det tar før refusjonen din behandles avhenger av betalingsmåten og valutaen som brukes.
For å se statusen til refusjonen din, bruk verktøyet nedenfor ved å legge til bestillingsreferansen og PIN-koden din. Hvis refusjonen din har blitt utbetalt, vil du for de fleste betalingsmåter se et innløserreferansenummer (ARN) nedenfor. Betalingsleverandøren din kan bruke dette til å spore refusjonen.
Sørg for å sjekke av samme betalingsmåte som ble brukt ved bestilling. Skulle du ikke være i stand til å bruke verktøyet, vennligst kontakt oss ved å bruke skjemaet nedenfor.
Vår beste prismatch sikrer at du aldri betaler mer enn den beste prisen som er tilgjengelig på nett. Det gjelder kun når samme aktivitet tilbys med nøyaktig samme betingelser: f.eks. plassering, antall deltakere, tilgjengelighet og hva som er inkludert.
Du kan bruke vårt kontaktskjema nedenfor til å sende oss en lenke til nettstedet som tilbyr aktiviteten din til en lavere pris. Vi sjekker om aktiviteten samsvarer med våre vilkår og utsteder en refusjon av prisforskjellen, hvis dette er tilfellet. Sørg for at prisen, aktivitetens tittel og navnet på aktivitetarrangøren synes tydelig.
Merk at vår beste prismatch ikke dekker rabatter, som du kan ha tilgang til på andre nettsteder.
GetYourGuide-gavekort kan kjøpes på nettsiden vår, og det er enkelt å tilpasse verdien. For å endre valutaen som gavekortet utstedes i, klikker du helt enkelt på valutasymbolet øverst på siden. Du har også muligheten til å legge igjen en personlig melding til den heldige mottakeren.
Gavekortene våre sendes på e-post og kan skrives ut. Mottakeren kan da bruke koden som er angitt på gavekortet for å bestille en eller flere opplevelser etter eget valg. Gavekort er gyldige i 3 år fra kjøpsdato.
Du kan sjekke verdien og gyldigheten til gavekoden din ved å bruke verktøyet nedenfor. Forlengelse av gyldigheten er mulig for gavekoder som utløper om mindre enn seks måneder.
Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å forlenge gyldigheten av gavekoder med bedriftsfordeler.
Du kan melde deg av markedsførings-e-postene våre enten ved å klikke på «Avslutt abonnement»-lenken helt nederst i e-posten eller ved å oppdatere kontoinnstillingene dine ved å følge instruksjonene nedenfor:
- Logg inn på kontoen din fra øverste høyre hjørne på siden
- Velg «Innstillinger»
- Velg «Varslinger» på din laptop eller konvoluttikonet på mobilen
- Rull ned til seksjonene «Anmeldelser» «Anbefalinger» og «Reisetips og tilbud» og bytt glidebryterne «E-post» til «Av»
- Trykk på «Lagre» for å melde deg av
Merk at det ikke er mulig å melde deg av e-poster for konto- og kundestøtte. GetYourGuide vil fortsette å bruke kontaktinformasjonen din til å sende e-post med bestillingsbekreftelser og viktige oppdateringer om bestillingene dine.
Hvis du ikke kan melde deg av via metodene ovenfor eller fortsetter å motta markedsførings-e-poster etter at du har avsluttet abonnementet, vennligst kontakt oss ved å bruke skjemaet nedenfor:
Du kan når som helst slette GetYourGuide-kontoen din og personopplysningene dine.
Send en forespørsel om sletting av data ved å bruke kontaktskjemaet nedenfor:
GetYourGuide er en markedsplass på nett for bestilling av omvisninger, attraksjoner, utflukter og utallige andre ting du kan gjøre på ditt neste helge- eller ferieeventyr. Vi samarbeider med utvalgte aktivitetsleverandører fra hele verden. Aktivitetsleverandørene er de som tilbyr aktivitetene.
Du kan bestille aktiviteten din på nett ved å bruke nettstedet eller appen vår. Du mottar kupongen din via e-post.
Vi tilbyr en rekke uforglemmelige reiseopplevelser. Du kan velge mellom adgangsbilletter, skytteltransport, bykort, guidede turer, hopp-på hopp-av-turer, vannaktiviteter, dags- og flerdagsturer på tusenvis av destinasjoner rundt om i verden.
Vi tilbyr ikke reisepakker, flyreiser eller visumstøtte. Overnatting kan kun tilbys som en del av aktiviteter over flere dager.
Er du en lokal partner? Kontakt oss via vår dedikerte hjelpeside.